پارکت گارانتی دار و دارای ضمانت

چند نکته کلیدی در هنگام خرید پارکت گارانتی دار که باید بدانید!
پارکت گارانتی دار و دارای ضمانت
در بازار ایران پارکتهای دارای گارانتی و بدون گارانتی را میتوان به سادگی در فروشگاهها پیدا کرد، اما سوالی اساسی در این بین وجود دارد و آن اینکه در چه شرایطی پارکت مشمول گارانتی میشود یا به عبارت دیگر شرکتها تا چه حد در قبال مشکلات پارکت پاسخگو هستند؟
متاسفانه در بین مردم این طرز تفکر جا افتاده که گارانتی در ایران معنایی ندارد و شرکتها در هنگام بروز مشکل در محصول، به طور شایسته به تعهدات خود عمل نمیکنند و همواره تبصره و شرایطی در کارت گارانتی وجود دارد تا مشکل ایجاد شده را به سهل انگاری خریدار نسبت دهد و خود از زیر بار مسئولیت فرار کنند، این طرز تفکر نه فقط در مورد پارکت، بلکه برای همه محصولات دیگر نیز صادق است.
اما در این بین شرکتهایی هم هستند که در قبال تعهدات خود مسئولیتپذیرند و چنانچه محصول فروخته شده به خودی خود دچار خرابی شود نسبت به رفع آن اقدام میکنند.
چند نکته اساسی را در هنگام خرید پارکت دارای ضمانت حتما در نظر بگیرید:
- قبل از اینکه به گارانتی فکر کنید حتما و حتما در مورد برند پارکت مورد نظر تحقیقات لازم را بعمل آورید. حتما در بین دوستان و آشنایان افرادی هستند که قبل از شما پارکت خریداری کرده و در حال استفاده اند، از آنها کیفیت پارکت را جویا شوید و در صورت امکان آن را رویت کنید. آنچه که باید در نظر داشت این است که سابقه محصول و رضایت خریداران قبلی بسیار مهمتر از کارتهای گارانتی است. اگر به کالاهای دیگری که در منزل استفاده می کنید دقت نمایید، قطعا برندهایی هستند که شما به هیچ وجه دنبال گارانتی آنها نیستید و با خیال آسوده نسبت به خرید آنها اقدام کرده و میکنید چرا که برند مورد نظر در طول سالهای حضور خود در بازار، کیفیت خود را ثابت کرده و نیازی به گارانتی ندارد.
- چنانچه فروشنده از گارانتی پارکت صحبت می کند، حتما کارت گارانتی آن را جویا شوید، چراکه گارانتی به صورتهای لفظی یا پای فاکتور هیچ تعهدی را برای فروشنده ایجاد نمیکند و شما هم عملا هیچ حقی نخواهید داشت. گارانتی واقعی محصول، دارای شرایط و بندهایی هست که هر دو طرف خریدار و فروشنده باید نسبت به آن متعهد شوند.
- برای اینکه گارانتی پارکت معتبر باشد، حتما از نصاب خود شرکت بخواهید که پارکت را برای شما نصب کند. اگر از نصاب دیگری استفاده کنید، در صورت بروز ایراد و مشکل میتواند بهانه ای برای شرکت باشد که نصاب کاربلد نبوده و باعث شده چنین مشکلاتی بوجود آید. در ضمن اگر نصابی مطمئن می شناسید، قبل از خرید با او نسبت به برند پارکت مشورت کنید و حتما از او درخواست کنید که پارکت را از نزدیک ببیند و نظر خود را بگوید.
- گارانتی پارکت نباید این تصور را در ذهن خریدار ایجاد کند که هر مشکلی که برای پارکت ایجاد شود حتما شرکت نسبت به آن متعهد خواهد بود، بلکه باید از وظایف خود نیز نسبت به محصول خریداری شده آگاه باشد تا متحمل هزینه های اضافی نگردد. از جمله مهمترین مواردی که هیچ شرکتی در قبال آن پاسخگو نیست عبارت اند از: وجود رطوبت، تماس زیاد آب با پارکت، تراز نبودن کف زمین و همچنین کشیدن اجسام سنگین و تیز بروی پارکت است. در واقع هر محصولی شرایط نگهداری خاص خود را دارد که همه آنها در کارت گارانتی ذکر می شود و شرکت در صورت مشاهده عدم رعایت شرایط نگهداری مناسب، هیچ خسارتی را جبران نخواهد کرد.
- نکته آخر اینکه در ایران شرکتهایی وجود دارند که محصولات باکیفیتی تولید می کنند ولی محصول آنها فاقد کارت گارانتی است، چنانچه علت این موضوع را جویا می شویم با این پاسخ روبرو می شویم که ما تمام سعی خود را می کنیم که محصول با کیفیت تولید کنیم، اما نمیتوانیم تمام مراحل نصب و نگهداری پارکت را کنترل کنیم لذا ارائه کارت گارانتی عملا معنایی ندارد. این قبیل شرکتها در تلاش برای افزایش کیفیت محصول هستند و به خوبی به این موضوع واقفند که پس از مدتی، فروشندگان پارکت در بازار براساس تجربیات بدست آمده و باتوجه به اعتراضات و رضایتهای مشتریان به این نتیجه خواهند رسید که محصولات کدام شرکتهای تولید کننده پارکت، کیفیت خوبی دارند و به مرور مورد اعتماد بازار قرار می گیرند. مثلا فلان شرکت خاص با اینکه پارکت گارانتی دار ارائه نمی دهد ولی کیفیت محصول خوبی دارد. در واقع این سابقه درخشان شرکت تولید کننده است که پارکت را گارانتی می کند نه کارت گارانتی.

مجموعه پارکوئیک این اطمینان را به خریداران پارکت می دهد که در سبد محصولات خود برندهایی را گلچین کرده که از خوشنام ترین و معتبرترین شرکت ها هستند و حتی برای محصولات جدید نیز از تجربیات نصابان و نتایج آزمایشگاهی محصول برای اطمینان از کیفیت پارکت استفاده می کند.